Två veckor kvar!

Hello!
Idag är det bara två veckor kvar av den sista praktiken under min gymnasietid.

Andres, som jobbar med stallskötseln, var ledig idag. Detta gjorde att vi fick mocka boxarna för första gången. De ville att man bara skulle ta ut det värsta (högarna och det som var jätte blött, inget mer), jag tyckte att jag tog ut det som var riktigt smutsigt, men så kommer Vivi och säger att jag tar ut för mycket som är "rent". Hehe, här behöver man inte vara så noga, eller rättare sagt, man får inte vara så noga! När vi var klara gick vi och åt frukost och sedan gjorde iordning hästar inför uteritt. Även denna veckan är det bara en turist här. Det betyder att det kommer bli en lugn vecka! :)

Medan de red (de rider i lite dryga 3 timmar) hann vi kratta baksidan, snygga till i stallet och vid 12 var det dags för ridlektion. Jag red Corsario igen. Han var väldigt go och samarbetsvillig idag, dock var han väldigt trött på slutet och hade svårt att hålla galoppen. Oftast brukar man få en förvarning innan de saktar av till trav, men inte av Corsario. Han kunde helt plötsligt sakta av. Lite jobbigt, men det gick bra förövrigt, så jag är nöjd.

Efter lunch gjorde vi iordning en häst inför lektion och sedan mockade boxarna en gång till. De hästarna som är installade, står ju inne hela dagarna och nätterna, förutom när de rids så det blir snabbt skitigt i boxarna.

När mockningen var klar och vi hade sopat och gjort fint så var det bara till att vänta på att lektionen skulle bli klar, så vi kunde ta in hästen. Sedan var vi klara för dagen.

Nu ska jag nog ta ock lägga mig! Vi hörs!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu