Tisdag

Hejhopp!
Idag var det riktigt segt att gå upp ur sängen.. regnet öste ner och jag var allmänt trött. Det var mockning som stod på schemat idag igen, då Andres inte är här. Antagligen blir det väl så hela veckan, som förra. Vi får hoppas att han kommer tillbaka till helgen iallafall.

Vid 11.15 var det dags för våran första ridlektion för dagen. Jag red Traviata igen. Hon var mycket mer framåt idag, tills vi kom till galoppen. Där var hon riktigt slö. Förövrigt kändes det bra. Hon är väldigt rund så det är svårt att hålla om bra med benen, men det är väl en vanesak, hehe.

Idag fick vi äntligen betalat för maten mm. Jag köpte även en väst med eponas logga på :)

Efter lunch red emelie Bailarin igen medan jag satt på rummet och tog det lugnt. Vid fem var det dags för nästa lektion (den vi hade över från gårdgen, eftersom det inte blev någon då :P). Jag red Corsario. Idag blev jag riktigt nöjd med honom. Han var jätte fin, och även galoppen var mycket bättre. Det blev något avbrott här och där men inte alls så många som första gången jag red honom. Det gäller verkligen att sitta rakt med överkroppen (jag faller lätt fram lite) och vara på honom lite då och då med benen för att visa att han ska fortsätta galoppera. Jag tror att det är en fixidé han har fått för sig då ofta de som är lite mindre erfarna får rida honom eftersom han är såpass snäll. De kan inte hålla igång lika väl och det har han lärt sig.

Nu ikväll fick hästarna som är installade täcken på sig, då det är ganska kallt på nätterna.

Emelie fyller år idag så när vi hade slutat gick vi till macken så hon skulle få köpa något med alkohol i, bara för att hon fick ;)

Nu är det dags att sova!
Vi hörs imorgon :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu