Söndag

Hej! Internet har strulat en del det senaste.. igår när jag skulle skriva om dagen slutade det självklart fungera. Här kommer det iallafall, bättre sent än aldrig ;)

Vi gick upp vid 8 som vanligt igår. Vi hade nämligen några få saker som skulle göras under dagen, och vi ville ha gjort åtminstone krattningen på morgonen innen det blev för varmt. Utöver att kratta så skulle vi bara putsa vissa träns och sadlar, bada 6 st hästar (Traviata, Seneca, Corsario, Naranjeño, Mimoso och kroppen på Vegabundo) och döda flugor på peaches (en liten ponny). De har några konstiga, äckliga flugor här.. "crabflies". De sätter sig runt könsorganen och under svansen. För att döda dem får man ta en svamp full med tvål, tvålen dödar dem nämligen. Inte nog med att de är svåra att döda, när de väl är döda så sitter de kvar på hästen, så man får gå och plocka bort dem. Jag är väldigt glad att vi inte har sånna i Sverige!!

Vid halv två hade vi ridlektion för Katie. Jag red Aladin igen. Det fick väldigt bra, vi gjorde en del öppna, sluta, skänkelvikning mm. Han var inte lika springig idag som han var sist, i galoppen är han väldigt snabb, men det får man jobba på ;)

Vi var klara med allt ganska tidigt, så sedan hade vi resten av dagen ledig.

Det var så fruktansvärt varmt igår.. Det kändes som att man kokade, haha. Jag kan ju säga att det gick åt mycket vatten ^^

På eftermiddagen gick vi ut en sväng och såg oss omkring i området. Bilder från det kommer senare.

Nu måste jag sluta! Vi hörs sen!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu