Sista veckan!

Hejsan!
Idag gick vi in på våran sista vecka här.
Om exakt en vecka sitter jag hemma i huset i Kungälv. Tiden har bara sprungit iväg, men samtidigt känns det som att vi har varit här i evigheter. Det är lite blandade känslor om att det snart är slut. Jag vill hem då jag saknar er där hemma (Speciellt Jesper, vi har 10 månader tillsammans idag :) <3), men samtidigt vill jag inte åka och lämna allting.
 
Andres är ledig igen så morgonen började med mockning igen. Fördelen med att vi ställde om klockorna igår, är att nu ser man iallafall något när man mockar. Innan har det varit ganska mörkt vid 8, då solen inte har hunnit stiga upp.. deras lampor i stallet är inte heller de bästa.. men men, nu är det ljust på morgonen iallafall :)
 
Denna veckan är det ingen turist här så det kommer bli en väldigt lugn vecka. Däremot var våran eftermiddag inte helt lugn idag..
 
Förmiddagen spenderades med att snygga upp runt om stallet. När mockningen var klar, tog jag och emelie och krattade, då det behövdes väldigt mycket! Jag krattade runt om och på baksidan av stallet. Jag kan ju säga att i slutet var man ganska trött i armarna. Det är ju ganska monotont arbete om man säger så. Åh, en sak som var lite fult: En punkt på mina tummar domnade typ bort i slutet, på samma ställe på båda tummarna. - Undra varför?
 
Vivi bad oss rida en häst som heter Bailarin i ca 30 min. Han är under igångsättning och om jag fattade det rätt, ska vi rida honom varje dag denna veckan. Emelie fick rida honom idag. Hon skulle rida på den stora utebanan. Först skulle hon skritta 10 min, sen trava 10 min, sen galoppera 1 varv i höger samt vänster galopp och sist skritta i 5 min. Imorgon blir det min tur att rida honom.
 
Vid 3-tiden gick vi ut till stallet igen efter lunch. Vi började mocka lite smått och sedan kom Vivi med en lapp om vilka hästar vi skulle rida och sedan att hon skulle rida ut med en väns vän eller något sånt. Vi gjorde iordning hästarna de skulle ha. Hon bad mig göra om flätorna i Narañjeros man, då de började se fula ut (de hästarna som har långa manar, försöker de ha flätade hela tiden). Medan jag stod och flätade, kom Emelie ner och sa att Handsome (andra hästen som skulle rida ut) hade slitit sig. Det visade sig att han hade fått ett balltramp (trampat sig på ett område, strax ovanför hoven) på höger framben och en sned sko. De rengjorde såret och så medan jag flätade klart. Sedan fick vi ta Piruleta till uteritten istället. Det blev sent så vi bestämde att ta våran ridlektion imorgon istället.
 
Nu är det dags att sova!
Godnatt


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu