Onsdag :)

Hallå!
Hoppas allt är bra med er hemma! Nu är det verkligen inte lång tid kvar tills jag är tillbaka i Svealand.

Dagen började som vanligt med mockning. Vid 11 var det dags för uteritt. Vi red i ca 2-2,5 timmar. Det var jätte mysigt och jag hade ju verkligen INTE klagat på att ha det såhär hemma. Massa grus/sand vägar bland åkrar och ängar, inga bilar åker på dem, Fernando sa att någon gång kanske man kunde stöta på en bonde med en traktor, men annars inget. Det var så fridfullt på något sätt. Vi red tvärs över åkrar, genom bäckar, mellan olivträd mm. På ett ställe stötte vi på två hästar, en mamma med föl, som gick helt lösa. Fölet hade en grimma på sig, annars hade man kunnat tro att de var vilda. De tillhörde tydligen zigenare. Jag red en häst som heter Solo. Han är ganska ung, runt 5-6 år. Han är (eller ah.. ska vara) en skimmel (vit häst). Eftersom han går ute hela tiden är han dock brun/gul/orange. Deras jord här är rödaktig så hästarna blir väldigt lätt orange/bruna. Solo var väldigt pigg och framåt. Han är världens matvrak så även i traven försökte han snappa åt sig grenar som kom nära honom, haha. Tre gånger under turen stannade vi så hästarna fick äta lite grönt gräs. Jag kan ju lova att Solo gillade det iallafall ;)

Eftermiddagen var väldigt lugn. Jag red Bailarin idag. Han är ju som sagt under igångsättning så vi rider honom bara i ca 30 min. Han verkade vara väldigt trevlig att rida. Nu red jag ju bara längs spåret hela tiden, så jobbade inte så mycket, men han var väldigt framåt och trevlig.

Efter att jag hade ridit tog vi och mockade och jag halmade klart de boxar jag inte hade hunnit med innan uteritten. Sedan var det bara att göra fint i stallet, ta på hästarna sina täcken och sedan var vi klara för dagen.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu