Halva tiden!

Hej!
Idag har vi avklarat halva praktiken! Det känns som att vi har varit här i evigheter, men samtidigt känns det som att vi nyss kom hit.

Dagen började med krattning, som vanligt. Även idag var det väldigt kyligt på morgonen. När vi hade krattat på ett ställe, så bad Vivi oss att gå upp till stora sadelkammaren och börja putsa lite utrustning där. Under dagen skulle vi ha putsat fem set var (träns och sadel och ev. annat tillbehör).

Turisterna var och tittade på en hästshow på förmiddagen, så det gav oss rum att ta igen lektioner som vi hade missat. Det blev två lektioner. Första lektionen red jag Aladin. Han var go som vanligt, lite springig i galoppen, menmen ;)

Andra lektionen red jag Victoria. Jag har ridit henne en gång innan, och då gillade jag henne inte. Jag ville testa henne igen för att försöka göra en bättre lektion. Min slutsats blev dock densamma. Jag gillar henne inte! Hon är rund som en tunna, sadeln (och magen) gör att man hamnar i världens stolsits, hon är stel som en pinne, lyssnar inte på skänkeln.. nej, inte min typ av häst!

På eftermiddagen var det dags för de andra två att rida. De red först en lektion tillsammans och sedan hade hon som åker imorgon, en lektion med sitsträning.

När vi slutade, stack vi till affären lite snabbt innan det var mat.

Åh, jag kom på en sak!! hhahah. Till sitsträningen behövde vi ett speciellt träns, nosgrimma och en longerlina. Raul hade använt det innan och hade precis hängt in det i sadelkammaren. Då poppade det upp en bild i huvudet, och jag säger till emelie: - Är det nu vi ska gå in, ta tränset och sedan springa ut med det? (typ göra en "hit and run") Vi båda börjar skratta. När vi sedan tar tränset (och longerlinan mm), så tar emelie allting, och jag tar tillbaka "nosgrimman". Emelie börjar gå och märker inte att jag sitter fast med tygeln runt benet, emelie håller i longerlinan, som sitter i nosgrimman som jag håller i.. det blev lite kaos, och vi bröt ut i världens asgarv! Det var den "hit and run"en hahaha! Då var det bevisat: vi ska inte bli tjuvar.., iallafall inte tillsammans! Vi är ju typ som Jönssonligan! xD

Nu säger jag godnatt efter denna dagen. Imorgon väntas en ny!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu