Epona Equestrian Centre

Hej! ;)
Idag var det dags för våran första praktikdag!
Resan igår gick jätte bra, när vi landade i Madrid skulle vi självklart landa i ena änden av flygplatsen, och flyga vidare från den andra änden. På skyltarna stod det att det skulle ta 9 minuter. de räknade nog inte på oss svenskar som alltid ska stressa fram, för det tog inte 9 minuter! Hehe ;)

När vi skulle hämta ut bagagen i Sevilla kan jag säga att det blev lite svettigt.. väska efter väska kom förbi oss, men inte min. När jag sedan känner igen en väska, som åkte förbi en gång innan fick jag lite halvt panik, tills jag insåg att väskan stod nedanför bandet en bit längre fram. Någon måste tagit fel först.

Vi möttes upp på flygplatsen av Vivvi och en kille vars namn jag har glömt xD De var iallafall väldigt trevliga och vänliga. Vid 22 (?) var vi äntligen framme efter en väääldigt lång dag och resa! Jag gick upp vid 4 på morgonen och började åka vid 5..

Vårat rum är lite lustigt måste jag säga!! Vi bor i ett ombyggt stall, så vi bor faktiskt i en gammal box med boxdörrarna kvar och allt, lite fräckt faktiskt ;)
 


Idag fick vi lite sovmorgon, de brukar börja vid 8, men vi började runt 9, fick frukost vid 8.30 och började någon gång efter det :P

Våran dag har i princip gått ut på att göra iordning hästar inför och efter ridning. I början visade de bara vart saker fanns och hur de gjorde olika saker.


Vädret har varit underbart idag! Strålande sol och varmt och skönt!
När vi hade slutat för dagen vid 18.30 eller något sådant, så gick vi till bensinstationen som ligger ca 10 min härifrån. Där blev det köp av vatten, snacks och första glassen för denna resan ;)

Bara så ni vet, risken finns att vi inte kommer hem! Planet kommer inte kunna lyfta efter all mat vi ätit och kommer äta! 3 rätters middag och lunch, och det är inga små portioner vi får heller! Jag har ännu inte klarat av att äta upp allt!
Sedan skämms man ju lite när man lämnar, dock kommer jag inte göra det från och med nu. Hon som gör maten sa att hundarna (de har massa hundar här också) kommer älska mig, de får nämligen alla rester ;)

Nu ska jag krypa ner i min säng. Imorgon väntar en ny dag! <3
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu