Dag 2 ;)

 
Halloj! Idag var det i princip samma arbete som igår.., dvs. göra i ordning hästar införoch efter ridning. 

Idag har det varit riktigt varmt!! Jag kan säga att man blir väldigt trött av värmen.. när jag och emelie satte oss och kollade lite på en lektion, höll jag seriöst på att somna, jag kunde inte hålla ögonen öppna! xD

Här i Spanien måste jag säga att de äter lunch väldigt sent! Igår gick vi lös på snacks-maskinen vid 14-tiden då vi var hungriga, för att en halvtimma senare bli tillsagda att det var mat. Inte nog med att vi faktiskt fick lunch (vi tänkte att de kanske inte åt lunch), det blev 3-rätters middag!! Förrätt, huvudrätt och efterrätt!

Till lunch idag fick vi en underbart god pasta carbonara, huvudrätten var fisk med något friterat (var lite som mosarella-sticks i konsistensen, men smakade inte så!) och grönsaker till det. Till efterrätt fick vi typ vit vattenmelon, den var vit men smakade precis som vattenmelon :P

Middagen serveras vid 20.30, snacka om matkoman som kommer efter det!!

Middagen idag var iallafall någon soppa till förrätt, den smakade typ potatis/purjolök/någonting annat. Den var iallafall god :) Huvudrätten var potatismos, köttgryta och grönsaker, också detta var väldigt gott!! Till efterrätt fick vi brylépudding.

Idag fick vi även vår första ridlektion. Vi har en innestående, då vi inte hann med det igår.
Jag fick rida en vit spansk häst. Jag har tyvärr glömt hans namn, men men, får kolla upp det imorgon! Det är lite skillnad mellan våra hästar och deras hästar. Man får rida dessa lite annorlunda, grunderna är ju dock densamma. Hon pratade även om att vi skulle få rida några andra på egen hand. Det är väldigt roligt att höra dem säga att man rider bra! Med tanke på att de rider ruskigt bra!

När vi hade slutat gick jag och emelie och tog ett dopp i polen, det varganska kallt men när man väl hade kommit i var det faktiskt väldigt skönt! :) 

Nu tänkte jag lägga huvudet på kudden och sjunka ini drömmarnas värld! 
Vi hörs imorgon!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu