Blixt och Dunder!

Hej! Idag har det varit oerhört dåligt väder. Regnet har öst ner i princip hela dagen. Nu i eftermiddag har det även åskat och blixtrat.

Även denna morgonen började vi med mockning. Idag var det ingen uteritt så vi kunde bara ta det lugnt. När vi hade ätit frukost och var klara med stallarbetet fick vi göra lite småpyssel, som att putsa utrustning mm. Vivi bad mig hämta in en häst som hon skulle rida. Eftersom det hade regnat så mycket, var hagen helt lerig, man kunde knappt gå där inne. Jag kan ju säga att jag var glad att jag hade mina ridstövlar på mig istället för joggingskorna jag brukar ha. När jag hade tagit mig innanför stängslet försökte jag locka till mig hästen, för att slippa gå i leran. Självklart ville han inte komma fram till mig. Helt plötsligt fick jag en sån JÄVLA stöt!! Visst, man har allt fått många stötar innan, men aldrig i hela mitt liv har jag känt en så kraftig stöt. - AJ säger jag bara!! Efter det var jag väldigt noga med att inte nudda stängslet när jag gick ut i leran och hämtade hästen. Hehe.

Vid 12 kom Kati och sa att vi skulle ha lektion så fort som möjligt. Idag blev det min tur att rida Arco igen. Jag måste säga att det gick mycket bättre idag. Det var ju långt ifrån perfekt men idag kändes det bättre iallafall. Som jag sa första gången: Det är en häst man måste rida några gånger innan man hittar knapparna. :)

Vi hade en lektion som vi hade missat från innan. Den skulle vi ta igen idag, så när vi hade ridit klart var det bara att snabbt ta hand om första hästen, gå och hämta andra och börja göra iordning den. Till andra lektionen skulle jag ha Aladin igen. Han går ute, så han var ju inte direkt torr, om man säger så! Inte direkt ren heller för den delen.. haha. vattnet som droppade från honom var bruna av smuts och så fort man nuddade honom blev man brun/orange.

Lektionen gick bra, han har inte blivit riden sen jag red honom sist, så han var väldigt pigg. Vi gjorde en övning på 20-meters volt, att första halvan göra öppna och andra halvan göra sluta. Det var inte så svårt, sedan testade vi på två nya rörelser (också på volten) "shoulder-out" (dvs. öppna fast att du gör den åt fel håll, tänk dig att du rider på volten i höger varv, och på den volten, gör du öppna åt vänster.) och en rörelse vars namn jag glömt bort, men det är att du gör sluta åt fel håll. Så samma som shoulder-out fast att du gör sluta istället för öppna.

Galoppen blev jätte fin idag. Han var lugn och fin utan avbrott eller att han sprang iväg. :)

Eftermiddagen bestod av samma sak som igår: mockning och fixa iordning Seneca inför och efter lektion.

Sara, en av hundarna är livrädd för åskan. När vi satt och åt middag puttade hon upp dörren och smet in och la sig under bordet. Så söt är hon. Sedan när vi gick följde hon med oss, först in på toan och sedan, för första gången, in på rummet. Hon brukar annars stanna i dörröppningen, men idag gick hon in som ingenting (hon får egentligen inte gå in här). Emelie gick och frågade om det var okej om hon sov hos oss, och det var det, så nu ligger hon här, nöjd och belåten, på golvet.

Detta är Sara

Nu är det dags att sova, vi hörs imorgon!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu