Torsdag :P

Hej!
Idag var den näst sista vanliga jobbdagen här på Epona. Nu börjar man faktiskt inse att detta snart är över. Att vi snart lämnar detta stället och lämnar Spanien. Det råder väldigt blandade känslor inom mig kan jag ju säga!! Hehe. En sak som är säker: Någon gång kommer jag åka tillbaka hit!

Dagen började med mockning. Efter frukosten mockade vi klart, sopade osv. Fernando kom och bad oss att göra Foreña fin, då de skulle fota henne. När hon var klar tog vi av alla täckena från hästarna, släppte ut Chocolate, Trajano och Peaches och sedan gjorde iordning Odiel åt Vivi.

Sedan var det dags för våran näst sista lektion här. Jag red Corsario idag igen, fast med "dubble bridal" (kandar på svenska. Det är när hästen har två bett i munnen = man håller två tyglar i varje hand). Det var första gången jag red med det faktiskt, men det var inte så svårt!! :)

Han var lite hög i början, men i slutet gick han jätte fint!! Vi tränade på öppna, sluta, shoulder-out, wrongverse (det ordet jag inte har kommit ihåg, motsatsen till sluta) och half-pass. Galoppen var jätte bra idag. Det blev totalt 2 avbrott. Helt klart en grym förbättring från första gången! Riktigt nöjd över denna lektionen. :)

Caty avslöjade att jag skulle ha Senéca imorgon och att emelie skulle ha Caribeño. Det betyder att vi antagligen ska testa på passage/piaff och spansk skritt :D Det kommer bli bilder och/eller film, det lovar jag!

Eftemiddagen svar ganska lugn. Vi tvättade hästar, longerade Narañjero, mockade, gjorde det snyggt i stallet och innan vi slutade slängde vi på täckena på hästarna igen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu