Gårdagen och Dagen

Hej!
Jag loggades ut igår innan jag hann spara/publicera gårdagens inlägg, och jag var för trött för att skriva ett nytt, det var därför jag inte skrev igår.

 

Eftersom det var lördag, var vi lediga hela dagen. Som vanligt drog vi in till Sevilla. Som förra veckan åkte vi in till centrumet. Där strosade vi runt, kollade i lite affärer och bara njöt av sista tiden här. Dock var det ganska dåligt väder, men som svensk är man härdad! ;)

 

Vi hittade ett mysigt Café, där vi satte oss och åt lunch. Kyparen var väldigt trevlig och det visade sig att han hade vänner som bor i Malmö! Världen kan allt vara rätt liten ibland..

 

När vi satt där inne, kom det in en man som kom fram till oss och (på spanska) bad om pengar. Väldigt fult av honom att gå in och fram till borden när man sitter och äter..

 

En stund mitt på dagen började det ÖSREGNA! Då var det bara att ta skydd under närmsta tak.

 

Det blev en sväng in på donken för att äta glass när det regnade ute. Mcflurry smartis med kolasås fick det bli för min del. Här ingår nämligen "godis" (smartis, M&M, Kit-kat eller oreo) OCH topping (choklad, kola eller någon annan som jag inte vet vad det var :P) Gott var det iallafall ;)

 

Dagen gick och vid fem-tiden letade vi upp en restaurang. Vi hittade en som verkade mysig och vi slog oss ner vid ett bord ute, under taket.

 

Kyparen rekomenderade deras hemmagjorda sangria att dricka, så vi tog varsitt glas sangria. Det var faktiskt riktigt gott!! Han kom in med oliver och brödpinnar och vi beställde vår mat. Jag valde fläskfilé med pommes till, och Emelie valde paella. Det var riktigt gott :) Vi unnade oss efterrätt också. Det blev en form av chokladmousse, som även den var väldigt god!

 

Under tiden vi satt på denna restaurangen kom det fram 2 till personer till vårat bord (vid olika tillfällen) första tiggde pengar (som han i caféet) och den andra försökte sälja något. Han sa något till Emelie om mig, typ att "din syster" någonting.. "blond".. "pretty".. "guapa (detta sa han flera gånger)". När han kom fram till oss kom kyparen och ställde sig bredvid. Det kändes faktiskt väldigt tryggt att han gjorde så :)

 

Vid åtta på kvällen tog vi bussen tillbaka till Epona.

 

 


Idag (söndag)

Idag är våran sista dag här. Vi jobbade idag. När vi kom till stallet hängde en lista på allt vi skulle göra. Även idag var det mulet och regnskurar. Vi ville få gjort krattningen så fort som möjligt, innan regnet kom. Det var en väldigt bra idé, då det har regnat ganska mycket stundvis. 

 

Vi skulle göra saker som kratta, putsa några sadlar/träns, släppa ut hästar i arenan 6st totalt (i omgångar dock, max 2 åt gången) Tvätta och fläta Chocolate's och Narañjero's manar, Rida Bailarin och Traviata och ta på och av täckena på hästarna.

 

Jag red Bailarin och Emelie red Traviata. 

Bailarin var väldigt trippig och lite smått nervig idag. I början av passet kunde han knappt skritta ordentligt. Han var iallafall pigg och framåt ;) haha. Jag jobbade honom så gott det gick, fick ju inte lägga några volter eller något sådant, bara rida rakt fram på fyrkantspåret. Han var VÄLDIGT hög i nacken idag. Jag fick ner honom lite då och då, men strax efter flög huvudet upp igen. Menmen :P

 

När vi var klara i stallet var det bara till att fortsätta med packningen och så. Rummet ska städas, flaskor och skräp ska slängas och det sista ska packas. - Detta är min kväll/natt :P

 

Imorgon bär det av hem till sverige igen. Vi lämnar epona klockan 04.30 för att åka till flygplatsen..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu