Tiiihi

Hej!
Idag var det praktik igen! Hade ingen lust att gå upp i morse (mycket skönare att stanna kvar ju!) men pallrade mig upp och vid halv 9 åkte jag iväg på racermoppen som går i.. hm.. 30-35 på raksträckor, enda gången den kommer upp i 45 som den ska gå i är i nedförsbackar.. nejnej.. inte alls något galet med den! hehe. Idag har det varit många djur på kliniken! Vi började dagen med en kull jätte söta valpar som skulle vaccineras och chipas. Livliga små rackare var de, dock inte speciellt rumsrena (men det får man ta när de är små) för fy va de kissade! hahah. Sedan har det varit en fet katt som skulle rakas, en fet berner sennen som också skulle rakas (dock inte hela hunden, så som katten gjordes). Jag fick äran att borsta den väldigt långhåriga hunden eftersom de bara skulle klippa bort de värsta tovorna. Kan ju säga att det är ett evighetsjobb att borsta den hunden! Det var en katt som skulle tas blodprov på och röntgas. Flera hundar som skulle vaccineras, och mycket mer. Dagen gick väldigt fort och den sista timmen var det bara dötid då vi satt och gjorde inget särskillt typ.
-
Efter praktiken satte jag mig och gjorde lite på etik- och livsfrågorna som jag kände att det var dags att ta tag i. Har även hunnit med att baka ett gäng muffins och tittat på ett avsnitt av Pretty Little Liars. Känner att jag har sackat efter en del i mina serier jag följer..
-
Nu väntar jag på att min älskling ska komma hit så vi kan mysa ner oss i soffan framför tv:n och mumsa på mina nybakta muffins ;)<3
Tjingeling


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu