Så kan det gå!..

Halloj!
Var i stallet och red idag då.. Vädret var underbart och jag var sugen på ett ordentligt dressyrpass. Det var ett tag sedan det var möjligt på grund av all snö, is regn osv..
-
Sluggo var väldigt samarbetsvillig och mysig idag! Han var pigg och glad och gjorde (för det mesta) det jag bad honom. Tränade mycket på volter, tempoväxlingar mm till och början med. Det gick jätte bra och jag var så nöjd. Sen kom galoppen, han snubblade till lite gran och sedan blev det ett litet bus-språng, haha.
Galoppen i andra varvet gick bra i början. Galopperade på en volt och han jobbade på bra. Sen skulle vi gå ur volten (i galopp) och då.., då snubblade han till igen och vips som det var så försvann hästen under mig samtidigt som jag skjuts ur sadeln framåt. jag flyger altså av och sluggo ramlar ner på knäna och även huvudet tar i backen (såg jag då det var fullt med grus/lera mitt på nosgrimman där fram). Han reser sig upp och där ligger jag under honom, mellan fram- och bakbenen helt snopen. Det var ju inget man direkt hade räknat med haha!
.
Men som tur gick det bra med både mig och Sluggo, jag fick väl lite blåmärlen och en hårtuss som drogs av (såg jag när jag kom hem och skulle borsta ut min mega stora tova! Håret hade fastnat i den så det satt ju kvar tills jag borstade håret xD).
-
Nu ska jag mysa med min älskade pojkvän <3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu