Ridning och PA

Hej!
Morgonen började med ridning. Hade MP som vanligt och det gick skitbra! Jag är verkligen jätte nöjd, och jag kan verkligen se och känna skillnaden från första gången jag satt på henne. Vi har haft samma hästar ett par gånger nu, och det är verkligen jätte bra. Man lär sig bättre vart knapparna sitter och hur man skall göra för att hästen ska svara som man vill.
-
Vi var på utebanan eftersom det var så härligt väder. På torsdag nästa vecka skall vi rida LB:2 (dressyrprogram) så dagens lektion gick ut på att öva på en del av ridvägarna, för att få till dem så bra som möjligt. Det kändes som att MP tyckte att det var roligt och jag tyckte det var roligt. Tänte väldigt mycket på min placering över henne, då jag lätt viker mig lite i sidan på böjt spår, och jag lägger även huvudet åt sidan. Det att jag lutar huvudet är en dålig vana som jag gör även när jag inte rider. Jag gör det jätte ofta.. t.ex. när jag läser, tittar på tv, lyssnar på någon/något osv. Jag vet inte varför jag gör det och jag varken tänker på det, eller känner att jag gör det, haha!
-
Efter lunch hade vi våran allra första PA-lektion (projektarbete). Jag har verkligen ingen aning vad jag skall göra.. Jag har funderat ganska mycket på att göra det med palpationshandboken som vi gjorde i något tema. Problemet är bara att Emelie också funderar på det, och jag vill inte jobba i grupp. Flera andra som har gjort PA-arbetet i grupp, har sagt att hade de gjort om det, skulle de jobbat själva. Jag vet att jag klarar av att jobba själv med det, och jag kommer ta vara på tiden, så jag har bestämt mig för att vara själv. Det hade vart kul med palpationshandboken, men gör emelie den, får jag hitta något annat. Då är frågan: VAD? Några förslag?
-
Hoppas alla har haft en bra dag!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu