Good morning beautiful day

Hejsan!!
Gud vilken underbar dag det har varit idag! I morse var det fortfarande lite dimmigt (som det har varit nästan hela veckan), men senare få förmiddagen la sig dimman och solen tittade fram.
-
När vi var klara med allt i stallet (strax efter 10) så tog jag och Louise och red en stund ute i paddocken i det fina vädret. Det var två hästar (Laser och MP) som behövde motioneras så det gjorde vi så gärna! Jag tog Laser och han skulle gå barbacka för att han hade sadelgjordsskav.. Han var så fruktansvärt stel när vi red så ni anar inte! haha
-
När vi hade ridit och gjort iordning allt efteråt så cyklade vi hem och satte oss ute i solen och åt lunch. Det var helt underbart väder! Lite för kall vind dock, men det funkade. När det var vindstilla var det riktigt härligt! Vi satt där ute ett bra tag, vi fick även sällskap av en hel del getingar.. de måste vara något getingbo i närheten, för det var fruktansvärt många (på samma ställe också) för att vara denna årstiden. Det var väldigt roligt att se allas reaktioner när det kom en geting, louise satt helt stilla och skrek, hanna sa åh herre gud, åh herre gud och stack därifrån, emelie sa fuck life osv ^^ När vi gick in så såg jag att jag hade fått lite färg, och nu ikväll är jag vääldigt röd haha! Årets första solbränna här ja!
Strax innan tre stack vi tillbaka till stallet och tog in hästarna och vid kvart i fyra var allt klart för denna dagen. Jag och Louise gick ut och gick en sväng i det fina vädret och sen blev det mat mm.
-
Åh, just det! Lyckades klämma mig förut när jag skulle klippa upp snörena runt halmbalen och skinnet gick inte sönder men det började typ blöda under huden så nu har jag en blodblåsa på vänstra ringfingret. Tänk er en vanlig blåsa, fast att den är röd och fylld med blod! :o läskigt hehe
-
Ha det bra! ;)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu