Friluftsdag

Halloj! ;)
Idag var det vinterfriluftsdag som stod på schemat. Jag hade valt skridskor och bad så 09.30 åkte bussen från skolan och vid 10 stod jag ute på isen. Måste säga att det är riktigt kul att åka skridskor! Dock skulle mina behöva slipas en aning haha! Inte för att skryta, men jag är fan grym på att åka skridskor! Gjorde "köttbullen", piruett/snurrar, åka på ett ben osv helt utan problem. Fast.. att bromsa är dessvärre lite svårare! hahah. Vi lekte "kom alla mina kyklingar" (fråga mig inte varför) och så skulle jag stoppa genom att ta i sargen, men gled med händerna och faceplanta plasten som sitter ovanför sargen. Har ett fint rött märke på kinden nu. Skulle inte förvåna mig om jag får ett blåmärke där, har ju lätt att få det överallt annars så..
Efter skridskoåkningen var det lunch bestående av köttbullebaguette och festis, och sedan bar det av in till simhallen/äventyrsbadet. Vi hade jätte kul när vi bl.a. åkte rutchkanor, hoppa hopptorn och trampolin, åkte i strömen, försökte gå mot strömen mm!
-
Det värsta med att bada i simhallar är väl allt klor. Man blir så himla torr av det! När vi kom hem blev det (nästan) direkt att hoppa in i duschen och tvätta av allt klor och försöka få ut allt ur håret. En hel del bodylotion gick åt efteråt också.
-
Sen var jag duktig och slängde in en maskin tvätt, gjorde mat, slängde in en till maskin tvätt och nu blir det att plugga.
-
Chao


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu