Nationaldag, utspark och lövdans!

Tjenare!
Nationaldagen igår spenderades i köpenhamn med serberna. Hela danmarkvistelsen började med att halva gruppen hoppade av på fel station (inkl. mig) då våran lärare sa att vi skulle hoppa av på andra stationen efter bron. Det visade sig att det inte stämde. Efter mycket om och men fick vi tag på Isa (hon som sa att vi skulle hoppa av där) och bestämde att vi skulle ta nästa tåg till köpenhamn c. När vi väntade på stationen hörde vi polisbilar köra förbi ovanför oss och efter en liten stund kom det ner två poliser och frågade oss om vi hade sett en utländsk person med svarta kläder och solglasögon. Lite creepy! Men samtidigt väldigt roligt då Slobodan (en av serbernas lärare) stämde in väldigt bra i den bilden!! hahah!
-
När vi väl kom fram till rätt station (hade vi lyssnat på Isa hade vi hamnat fel igen då det var en station mellan innan vi skulle av och hon sa att det var nästa station.) Gick vi in till torget eller vad man ska kalla det och då fik vi en timme där vi fick göra vad vi ville innan vi skulle gå på en guidad tur i köpenhamn. Den turen var faktiskt väldigt intressant och vi fick se väldigt många fina hus och innegårdar.
-
Vid 16 gick vi och åt på en pizzeria, det var väldigt goda pizzor, dock lite smaklösa.. klockan 17.38 (?) gick tåget från köpenhamn. Innan det skulle avgå från malmö (tror jag det var) kom tullen och gick igenom tåget med knarkhund och allt!!
Vid 20 var vi framme i halmstad. Där var åke med en av plönningebussarna för att hämta upp oss. Jag tycker nästan lite synd om honom! hahaha, vi satt och spelade jätte hög musik (med sprängda högtalare) och vi hade allsång på bussen hela vägen hem!
-
Idag började dagen med att packa ihop mina resterande saker, och sedan börja städa rummet. Hela förmiddagen (8.15 - 11.40) var det tillfälle att städa, det låg altså schemalagt! Sedan efter lunch var det dags för sista proven för 2:an! G-provet klarade jag galant och samma med VG-provet så sista lektionen gick åt till att skriva MVG-prov och hoppas på att det blev med bra resultat ;)
-
Efter skolan var det dags för utspark för 3orna och jag kan ju säga att det var väldigt underhållande att se på! Kan ju nämna att några av grenarna var irländsk julafton, shota någon äcklig blandning av bl.a. ägg, ketchup, soya, bakpulver, chilisås etc., slänga en etta i gölen, klädsträcket, sexställningar på en hal prssenning (vatten och såpa på!). Efter det var det dags för mat och sedan var det lövdansen som var väldigt lame till att börja med! Vi drog in till stan och käka glass på donken och körde runt lite. När vi kom tillbaka var det lite mer ös så då blev det lite dans.
-
Nu ska jag sova i min sköna säng för sista gången!
Nästa termin kommer jag bo på lynga, får hoppas att sängarna är lika sköna där haha ;)
Godnatt!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu