Le serb is here!

Tjenare!
I september förra året begav sig 16 elever (inklusive mig) och två lärare från plönninge iväg till serbien för att göra ett utbyte/projekt med en naturbruksskola i en liten stad vid namn sombor. Vi var där i två veckor och det var riktigt kul och lärorikt! Nu var det deras tur att komma till sverge och plönninge.
-
Igår tog vi emot dem på skolan vid 09.30. Det var roligt att se dem igen men det blev lite akward när man skulle hälsa, då de hälsar genom att "kyssa" än på kindrna tre gånger (först ena, sedan andra och sedan första igen). Känndes ju inte alls fjantigt att stå på led och hälsa så, nejnej! haha!
När alla hade hälsat på varandra gick vi till matsalen och fikade lite och sedan var det dags för rundvandring på skolan. Jag tror ju att det som imponerade dem mest var våran idrottshall. De har ingen nämligen. De tog vara på den och började spela fotboll där inne efter rundvandringen. Det var nästan så man fick släpa bort dem därifrån när vi skulle äta lunch!
-
Efter lunchen begav vi oss till stallet för ridning, körning och rundvandring där. Jag var en av dem som skulle rida. Vi skulle nämligen visa upp lite av vad vi kunde, hoppa lite osv. Det var väldigt kul men oj vilken träningsvärk jag har idag! Har inte ridit på över 6 veckor (förutom att skritta i ca 30 min på sluggo några gånger). Efter att vi hade ridit var det serbernas tur! Alltid lika kul att se på folk som aldrig har ridit innan, speciellt när de ska försöka rida lätt! De fick rida i två omgångar då de var 16 stycken och vi hade 8 hästar. Andra omgången fick vi, efter mycket om och men, på Isa ett par ridstövlar och upp med henne i sadeln! Det trode jag nästan inte skulle gå, hahah.
På eftermiddagen åkte vi till halmstadtravet där vi åt en väldigt god middag och efterrätt och tittade på några lopp.
-
Idag kom de hit vid 10 och som igår gick vi till matsalen och fikade/åt frukost. Sedan gick vi till ett av klassrummen för att ha typ "frågestund". Vid 12 var det lunch och vid 1 åkte vi mot munkagård för att se p deras djur och så.
- Jo just det!! Ni fattar inte vilket jävla asgarv som uppstod i matsalen på lunchen! Vi satt och pratade med några av serberna, och självklart o´kom vi in på ämnet om hur man säger svordomar på de olika språken. Efter en liten stund säger de något till en av sina lärare (på serbiska då altså) och han kommer fram till bordet och utbrister "Jävla fitta!" helt random HAHAHAH! Inte direkt något man förväntar sig att läraren ska kunna, och ännu mindre att han ska säga det!
-
Efter att vi hade vart på munkagård åkte vi till Wild West Stake House i halmstad och åt. Jag hade valt oxfilé som man skulle steka själv på en väldigt väldigt varm sten. Jag ångrade mig nästan när de kom in med maten, men fasen va gott det blev! Vi som hade valt det var lite förvirrade i början över hur vi skulle göra men tillslut löste vi det ;)
-
De hade även dansunderhållning lite då och då på wild west. Som ni kanske förstår på namet så var det ju country som gällde. Bland annat denna låten dansade de till: http://www.youtube.com/watch?v=4NO-h9PFum4
-
God mat, trevligt folk, grym underhållning.. en riktigt bra kväll helt enkelt!
-
Nu skall jag sova för att orka upp imorgon!
Bye!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu