Härlig dag!

Hejsan! Idag har det vart en riktigt härlig dag! Vi hade kunskapstorg första lektionen (det är typ tillfälle att ta igen saker osv), det betydde sovmorgon för min del. Vaknade strax efter nio och tio över tio började min första lektion.

Vi har ju fasta tider på våran skola, alla lektioner är 1,5 timmar (med undantag mentorstiden på måndagar som är på 40min). Vi har 4 lektioner per dag (oftast) 1:a är från 08.15 och slutar 09.45, 2:a lektionen är från 10.10 till 11.40 sedan är det lunch. 3:e lektionen börjar 12.45 och slutar 14.15 och 4:e lektionen börjar 14.40 och slutar 16.10 (undantag fredagar där vi oftast slutar 14.00). Vi har allstå ganska långa raster och börjar och slutar oftast vid samma tid varje dag. Dock har vi ett schema för varje vecka så ibland händer det att vi börjar senare/slutar tidigare eller så. Jag tycker att det är väldigt bra, visst, vi har ganska långa lektioner men det gör inget ;)

länk till våra scheman: http://melpomene.webuntis.com/WebUntis/Timetable.do?type=1 min klass heter NP10D om någon är intresserad att kolla :P

Fram t.o.m. vecka 7 ska vi ha estetisk verksamhet de tre sista lektionerna på onsdagarna. Det är riktigt roligt! Jag har ju dans, vi började med det förra terminen och nu är det de sista veckorna på det. Det är synd att det inte håller på längre, för det är väldigt skoj!

Efter skolan gick jag, Martina, Victoria, Ida, Louise och Jennie (och hennes hund Bella) ut och gick en runda på ca 1 timma i det fina vädret. Nu gäller det, denna terminen ska vi komma igång ordentligt med träningen! Vi har ju faktiskt ett gym på skolan, som vi får använda gratis. Imorgon tänkte vi köra ett beep-test för att ha något att gå på, och innan sommarlovet ska vi göra det igen för att se resultatet.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu