Göteborg Horse Show sammanfattning + statistik

Hejsan!
Nu är detta årets tävlingar avslutade och alla har åkt hem! Mina arbetsdagar har vart långa och slitsamma men samtidigt väldigt roliga! Det är sådan härlig stämning bland allt folk i både publiken och personalen. Jag var ju med i lotterigruppen och jag måste säga att vi var riktigt grymma! De flesta gav 120% och även om dagarna var långa höll alla humöret uppe och fortsatte kampen om köpare. Det är så att vi hade en liten tävling inom gruppen. De 3 som sålde flest lotter, vann varsitt presentkort på hööks á 500,- Jag var faktiskt en av de lyckliga vinnarna! Dessutom var jag den allra bästa säljaren i år! Jag tog ledningen med ett helt block (100 lotter)! Jag sålde 19 block, den som kom 2:a sålde 18 block och den som kom 3:a sålde 16 block.
-
Tänkte ge er lite statistik over lotterna. Eftersom det var många som köpte lotter som frågade, så tog jag reda på detta;
-
Upptryckta lotter 2012: 35 000 st (350 häften á 100 st)
Sålda lotter 2012: ca 32 500 st (ca 325 häften á 100 st)
Lotter över: ca 2 500 st (ca 25 häften á 100 st)
Vintster totalt: 141 st
Hur många lotter jag sålde: 1 900 st (19 häften á 100 st)
Varav vinster av mina sålda lotter: 11 st (2 st presentkort på agrias akutväska, 6 st presentkort på hööks á 500,-, 2 st prenumerationer på tidningen ridsport och sist men inte minst 1 st presentkort på agrias hästtäcke)
-
I Lördags var det så sjukt mycket folk! Man kunde knapt röra sig inne på mässan i pauserna, skulle man handla något då, skulle man passat på när det var mitt i någon klass.. Gick nästan bara inne i arenan och lotterna sålde som smör i solsken! ;)
-
Vet ni vad rekordet på flest lotter av en persom på samma gång är (för mig)? - Jo det ska jag tala om! Det är på hela 22 lotter!! En lott kostar 20 kronor så ni som är snabba på huvudräkning har redan hunnit räkna ut att det blir 440,- Det är sjukt mycket pengar för att lägga ut på lotter!! Vet ni vad det värsta är? Personen som köpte detta.. hon kunde inte varit mer än 14 år! Hon var någonstans mellan 12 och 14 skulle jag tro. - Att hon fick köpa för allt det, det fattar jag inte.
-
Nu taggar vi nästa års göteborg horse show där det även är världscup final i både dressyr och hoppning! Det är riktigt stort att få ha det här i sverige och i göteborg! Annars händer det bara i las vegas! Så det är inget man kan missa.
-
Tack och hej, leverepastej! ;)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu