Sommarlov och 3:an

Tjenare! Sommarlovet är slut och jag är redan tillbaka på plönninge! Jag kan inte fatta att imorgon (eller ah.. idag blir det ju) börjar jag mitt 3:e och sista år här. Tiden har gått så fort och samtidigt som jag vill ta studenten, gå på balen och allt annat skoj som händer i slutet av detta skolåret, så vill jag verkligen inte sluta.
-
Höstterminen kommer gå jätte fort. Vecka 40-44 har vi praktik och då ska jag till spanien och praktisera på ett dressyr/turist-stall vid namn Epona. Jag ska bara prata med skolan om det och sedan bokar jag flyget. Det ska bli så sjukt kul och spännande. Vill ni veta mer om epona så kan ni spana in deras hemsida (www.eponaspain.com).
Efter praktiken är det en veckas lov och efter det är det inte långt till jullovet.. och sen *pooff* så är sommaren där och jag kommer vara en föredetta plönningeelev.

Tänkte berätta lite vad jag har haft för mig i sommar.
Jo det är så att jag har:
- Jobbat
- Jobbat
- Jobbat..
och..
hm..
- Jobbat!
-
Hahah, nej men juli var lite tuff måste jag säga, var totalt ledig 8 dagar i hela juli, men det syns ju på lönen för den, den är go den! ;)
-
Jag måste säga att mitt jobb är väldigt bra och det är skoj att jobba, även om det kan bli väligt stressigt och framförallt VARMT! Tänk er massa fritöser, grillar, värmeskåp mm som är på hela tiden, samtidigt som du stressar runt för att så snabbt som möjligt plocka ihop maten och dela ut den till gästerna. Men man kommer snabbt in i rytmen och då tänker man inte så mycket på att man stressar. Det har varit flera som har sagt att vi inte behöver stressa så mycket, men man gör det automatiskt ^^
-
Sen finns det ju även de som gnäller så fort maten dröjer det minsta. Det är då man bara har lust att säga lite spydigt "Vill du ha fräsch mat eller gammal mat?", men det är bara att hålla humöret uppe, le, be om ursäkt och förklara varför det dröjer ;)
-
Man möter massa roliga, konstiga, uppmuntrande, knäppa, skumma, irriterande, tysta, högljuda, engelsktalande och svensktalande människor. Även många felsägningar möter man på också. T.ex. så är fanta exotic väldigt svårt att fäga för vissa, fanta erotic blir det istället. Men något som är ännu svårare att säga, det är wrap och big tasty bacon.. wrap blir ofta wurp, vrapp, warp och massa andra olika versioner av ordet. Big tasty bacon blir ofta big bacon tasty!

Nu sitter jag här på rummet på Lynga, som är mitt hem för detta året. Lynga ligger ca 5-10 minuter (med cykel) ifrån skolan. Alltså inte så farligt långt ifrån.
-
Efter 2 år på plönninge fick jag äntligen ett eget rum också! Inte för att jag har något emot att dela rum, jag och Becka har haft det jätte roligt, MEN jag vill kunna stänga en dörr om mig och vara för mig själv ibland.
Så nu har jag eget rum. Det användes inte som sovrum förra året men de sa att de skulle göra iordning det tills detta året.. När jag kom hit låg det två madrasser på varandra på golvet, en spegel, två klädhängare och 3 udda stolar stod på rummet. Då blev jag lite smått besviken då de har haft en hel sommar på sig.. menmen. Jag snodde en av sängarna från ett av dubbelrummen (det bor bara 1 person i varje rum ändå). Ska gå ner och prata med fritid om det imorgon och säga att jag är i stort behov av en byrå som alla de andra här har, då jag behöver plats för mina kläder.
-
Nu ska jag nog lägga mig tror jag. Börjar 12.45 imorgon men tänkte gå ut och gå/springa innan det så vi hörs!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu