Hemma igen!

Hej!
Jag är hemma och jag lever! Har inte haft något internet denna veckan så det är därför jag har varit lite off, hehe. Veckorna på tullstorp gick fort, men samtidigt var de två väldigt långa veckor.. Det var väldigt skoj att få möjligheten att vara där och alla som jobbade där var väldigt trevliga. Jag har fått träffa och prata med Jan Brink (och skaka hand med honom), även fått se när han tränar, och jag kan ju även skryta med att jag nästan har varit inne i Jans hus (mina armar har varit inne där ;))
-
Under dessa två veckorna har vi fått göra vardaglig stallskötsel, pyssla med hästarna mm. vi har fått göra saker som halma/spåna, SOPA, mocka hagarna, plocka bajs i rudhuset/padockarna, sopa utanför stallarna, mocka/sopa i semin, linda upp lindor, hjälpa till att göra iordning hästarna inför ridning, ta på täcke, benskydd, kratsa hovarna mm på de hästar som ska ut i hagen, pyssla med fölen, öva på att linda (så som de gör), öva på att knoppa, tvätta vattenkoppar/krubbor, kvällsmocka spånboxarna och mycket, mycket mer.
-
Måste även tyvärr säga vila i frid till avelshingsten Martini som på grund av fel i blodcirkulationen fick avlivas natten till i måndags. Det var en jätte fin häst som skulle fyllt 30 i år. Det är häftigt att han blev så gammal och han var pigg fram tills stunden han dog. Vi såg ingenting på honom när vi slutade för dagen (vid 18-tiden) och ca 21.45 fick de akut åka in till djursjukhuset med honom. Usch, det var inte kul att se honom så dålig!!
-
Möttes av en överraskning igår när jag skulle åka hem. Trodde att det bara var pappa som åkte ner för att hämta mig, men när jag öppnar dörren till baksätet så sitter Jesper där! Fatta att jag blev förvånad! Han hade sagt att han inte fick föja med så hade de bara lurat mig :o haha.
-
Åh, föresten.. jag år världens godaste frukost igår! Äggröra med bacon, jordgubbar, vindruvor och yoghurt (även där med färska jordgubbar i!). Mumsigt!
Go frukost eller vad säger ni? ;)
-
På tal om jordgubbar föresten.. jag och emelie har smäckt i oss tre paket VAR! haha. Jordgubbar doppade i choklad har vi gjort två gånger t.ex.! ;) - gott är det!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu