Serbien, dag 1

Hej!!
Sitter på hotellrummet i belgrad, serbien, nu! Internet har strulat lite så därför har jag inte kunnat blogga innan.

Igår flög vi ju hit. Det var först gången jag flög i hela mitt liv (om man bortser från helikopterturen på öland 2008/9(?) i typ 10 (?) min). Det var spännande ;) Vi åkte till malmös flygplats, sturup, ca 10.30 och var framme vid flygplatsen ca 13. Då checkade vi in bagaget (efter en liten stunds väntan på personal) och sedan gick vi igenom första passkontrollen (den med mtealldetektor och skanning av väskorna. Självklart skulle det pipa när jag gick igenom! hahah. Sedan gick vi och fikade lite och handlade i tax free mm. Vid ca 14 (?) gick vi genom den andra passkontrollen och ställde oss i kö för att få komma in på planet. Innan vi gick in på planet fick vi visa passet igen. haha. På planet fick man välja vilka platser man ville, det fanns inga bestämda platser. Jag, victoria och Jeanette hittade en ledig rad. Jag fick fönsterplatsen! - Tack victoria! <3 Fy faan va tätt det var mellan varje rad!! De hade ju inte sparat på benutrymmet iaf!

ca 15.20 rullade vi iväg! Nu är första flygturen avklarad ;) Fick typ inga lock alls för öronen. Massa säger ju att man får jätte mycket. Vi landade ca 2 timmar senare, så det var inte så lång flygning. 

Väl uppe i luften hände väl inte så mycket, satt och tjötade osv :P Det var lite turbulens när vi flög men det var lugnt. När vi närmade oss belgrad och skulle börja sjunka i höjd kändes det som att vi åkte någon berg-och-dalbana eller något. Haha typ som de små backarna på balder. haha, fan va kul det var!

 

 

Landningen gick jätte bra! Alla som har flugit innan tyckte att han som flög landade väldigt bra och mjukt. - Det är bra!

När vi skulle gå av planet gick vi och några till av där bak medan andra halvan av gruppen gick av där fram så vi tappade bort dem ett tag. Det var lite läskigt. Vi fick åka någon buss en pytte liten bit för att komma till passkontrollen innan man kom in till salen där man hämtade väskorna. Där träffade vi de andra igen. Passkontrollen gick bra, och jag fick min första stämpel i passet. De hade redan tagit av våra väskor från rullbandet när vi kom dit. När alla var där gick vi till bussen och sedan åkte vi till hotellet, checkade in och gick upp till rummen och lämnade väskorna och bytte kläder, då det var väldigt varmt.

 

Sedan åt vi. Först fick vi soppa och bröd, sen kycklig (?) och pommes, och sen glass till efterrätt. HAHA victoria failade såå mycket! När vi åt huvudrätten så skulle victoria skära kycklingen och då flög alla hennes pommes ner i knät på henne. Precis när det gjorde det så kommer servitören och frågar om allt var bra. (han hade frågat alla borden innan så det var inte pga det) HAHAH så kul var det!!! Sedan gick vi och checkade in resten på sitt hotell och sen gick vi ut på stan och köpte dricka och tittade i affärer.

Bilder kommer! orkar inte ladda upp dem nu :P (dag 2 kommer också! haha)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu