Veckan

Halloj! Vart lite dålig på bloggfronten denna veckan. En del har hänt sen sist.. bl.a. har jag fyllt år! - Grattis till mig!

I måndags fick jag ju reda på att jag är en av de 16 st som ska få följa med till Serbien med skolan!! Fy fan va skoj! Har ju aldrig varit utanför norden, det enda lenden jag har varit i är sverige (ofc), norge och danmark. Det ska bli riktigt kul att få åka dit, och jag ska flyga för första gången!!! :o Har iofs åkt helikopter en gång (typ i 10min) men har aldrig åkt flygplan. Måste fixa pass!!! Åker ju om 2 veckor typ!! Asså shiiiiiit :D Kameran åker med så var berädda på maaassa bilder när jag kommer hem :)
I serbien ska vi typ ha ett utbyte med en naturbruksskola. Vi ska hjälpa dem med att starta upp hästlinjen för de vill komma igång med hästsporten igen. Vi ska även kolla på deras kultut, gå på någon hästmässa mm.

I tisdags fyllde jag ju år. Nice fördelsedagspresent jag fick i måndags va? serbien-resan ;) Vi köpte pizza/kababtallrik på kvällen för att fira mig. Det var riktigt trevligt :)

I onsdags var det dags för ridning igen. vi hade sitsträning och idag var det min tur att sitta. Vi hade inte lotte idag, utan vi hade en lärare som heter linda. Det var jätte roligt! Vi hade massa balansövningar, t.ex. jorden runt, kaptensvändning, nudda högerhanden på vänsterfoten och tvärt om, det gjorde vi även i trav haha kändes som att man skulle trilla av! och så gjorde vi lite vanliga övningar som kvarnen med armarna samtidigt som man skulle göra cirklar med fötterna mm. Jag hade fausino och han är väldigt pigg samt att han inte ville gå ut på större volt, så ibland var det väldigt svårt då han lutade jätte mycket! I slutet gick han på typ 10-meters volt. Då fick jag ta tag i tyglarna och styra ut honom igen.

Idag var det redovisning och sedan första bkk'n på morgonen (bkk: baskunskapskontroll, görs i slutet av varje tema) Fick 100% på häst-bkk'n! :D efter rasten ska vi göra idrotts-bkk'n och VG/MVG prov på hästdelen. Wish me luck!

Vi har ridning efter lunch så slutar sent.. hemma vid 8 ikväll!

Nu ska jag dra, hejdå!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu