Plönningedagen

Hejsan! Plönningedagen närmar sig med stormsteg och det märks! Utanför mitt fönster ser man nu en agilitybana, det körde precis förbi en traktor med en "rundvisningsvagn" bakom och maskinkillarna testade mikrofonen haha. Det är massa folk från andra naturbriks skolor runt om i landet här, stämningen och vädret är på topp!

För er som inte vet vad plönningedagen är så är det en dag där vi visar upp våran skola, har tävlingar (i år är det bl.a. fälttävlan, traktorpulling och traktor SM). Det står ett stort "partytält" vid parkeringen där de skall grilla hamburgare. En av hagarna på vägen till fjällaregård (skolans ridanläggning) där jag tror de skall ha "spaka själv" (man kan testa olika grävmaskiner osv). Jag tror att det kommer bli riktigt skoj imorgon då det är! Vädret skall iallafall vara på våran sida har jag hört.

Är det någon som har vägarna förbi så kom hit vetja :D Det håller på mellan 10-15!

Nu skall jag strax bege mig till dagens sista lektion, sedan är det helg! <3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu