Hoppning

Igår hade vi stallet på eftermiddagen. Det var så jäkla chill! haha
Vi kom dit och gjorde ett litet prov sedan delade Lotte ut hästar till oss och vi gick och tog in dem. Jag fick My Joy Boy som jag ville. Han stod redan inne i stallet villket jag inte visste utan såg när jag kom in i hagen. Balsac ville väldigt gjärna komma in så han följde efter mig vart jag än gick i hagen, gulligt!! :)

När alla hade tagit in sina hästar gick vi och byggde om banan vi skulle hoppa och sedan gjorde vi i ordning hästarna. Vi hoppade ute i paddocken och vi red alla samtidigt (= 11 personer) Det gick faktiskt väldigt bra! Alla värmde upp hästarna självständigt men Lotte sa vissa saker vi skulle göra, t.ex. trava och göra minst 5 avsaktningar under 1 minut och sedan samma i galopp fast under ca 2 minuter mm.

Vi hoppade fram på några hinder och hoppade vissa sträckor på banan och sedan fick vi hoppa banan en och en. När alla hade hoppat banan varsinn gång gjorde vi det en gång till. Joy boy var jätte duktig!! Anna filmade båda gångerna när jag hoppade och Louise tog kort andra gången med martinas kamera. Filmera/bilderna kommer när jag får dem!

Vi red i ca 1,5 timmar och under den tiden hann 3 stycken trilla av! HAHAHA lyckat!!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: superkul att du är med och tävlar om alamackan :)

jag har också en dagens bloggtävling du gärna får vara med i :) Det är bara att anmäla dig på länken här under:

http://vadfanskajagheta.se/2011/may/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-05-07 @ 16:54:08
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg



sv: kul att du är med och tävlar om att bli dagens blogg :D

2011-05-07 @ 20:59:30
URL: http://vadfanskajagheta.se
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu