Feest ;)

Hej! Igår var det valborg som antagligen alla vet. Det blev verkligen en lyckad dag/kväll!! :)
Jag vaknade och låg och solade en stund med mamma. Sedan åkte jag till stallet och red sluggo. Jag red först ca 30 min i paddocken, där jag tränade på att använda vikt- och skänkelhjälperna istället för tygelhjälperna då jag vet att jag behöver bli bättre på att inverka med framför allt skänklarna. Innan jag satt upp så gick jag med honom lös och tittade så han stannade när jag stannade, gick när jag gick, svängde när jag svängde osv. Det gick skitbra!!

Jag satte fast tyglarna i sadeln (så som vi gör på sitsträningarna på lina på skolan) och styrde med hjälp av vikten och skänklarna. Det gick så himla bra i skritten!! Han gick precis där jag ville att han skulle gå. Sedan tog jag lite trav och galopp i paddocken också (fast med tyglar :P). Sedan gick vi ut en stund och bl.a. galoppera på ängen, jäklar va han tycker det är kul! Han ökar jätte mycket och man verkligen känner att han vill springa mer!

När jag var klar med allt i stallet åkte jag hem och duschade och gjorde mig iordning och sedan åkte jag ner till torget där jag skulle möta natta mfl och sedan drog vi till getskär på valborgsfest. Det var ganska segt i början innan det riktigt hade kommit igång men sen blev det skitskoj! åkte hem vid halv 2 eller något och när jag kom hem blev det sängen. Åh, det är värsta konsigt.. när jag har druckit så kan jag typ inte sova :s Jag låg och vred och vände mig, slumrade kanske till då och då men vaknade ganska snabbt igen. Och jävlar vad jag frös när jag skulle sova!! Låg fan och skakade! och ändå var det inte så kallt inne :s wierd!

Tror det var min bästa valborg ever :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu