Ridning idag och igår

Hejsan! Igår på ridningen hade vi hoppning. Jag fick Fänrik, den hästen som kam hoppa väldigt mycket med ryggen och den hästen som louise trillade av på för ett tag sen på en annan hopplektion. Jag blev lite osäker på grund av det.. Innan vi började hoppa så gjorde vi ett "stop test" vi skulle galoppera upp till ena kortsidan, i mitten på den skulle vi öka typ så mycket vi kunde. Vid mitten på ridhuset skulle vi börja bromsa och vid lotte (ridläraren) skulle vi stå still (hon stod typ 5-7 meter ifrån där vi fick börja bromsa).  Sedan hoppade vi fram på en 8 (det stod ett hinder på medellinjen och så red man i en åtta, så man hoppade det två gånger var) och sedan hoppade vi själva övningen för dagen. Det var två hinder, med ca 24 meters mellanrum mellan dem. vi skulle först komma in i trav och ha 7 galoppsprång. Det gick väldigt bra! Efter en liten stund skulle vi hoppa in i galopp och ha 6 galoppsprång mellan. det gick också gätte bra! Vi gjorde samma sak flera gånger och någon gång skulle vi ha 7 galoppsprång. Jag slog mitt rekord i hoppning igår också, jag hoppade 1 meter för första gången :D *happy face* haha

Idag hade vi också ridning. Då fick jag Faustino och det gick skit! Vi red dressyr i paddocken. Faustino var jätte pigg och jag bara skumpa runt när vi skulle sitta, blev stum i handen, blev irriterad (vilket INTE hjälper!!) och det kändes bara skitkasst! Vi tränade på framdelsvändningar, det gick väl helt okej men annars är jag jätte missnöjd!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu