Läsarfråga!

Nu är det så att jag har en fråga som jag vill att alla som kan svarar på!
Jag har en liten diskusion med en om hur och när man skall använda spöt när man rider. Vi har två helt olika åsikter och nu vill jag ha svar från Er va Ni tycker. Jag kommer inte ta upp vad h*n tycker utan jag kommer bara skriva vad jag tycker!

Så frågan är då: Hur och När använder ni spöt och hur tycker ni att man skall göra det. T.ex. om hästen inte går framåt, inte vill flytta sig för skänkeln, tillrättavisa den eller vad tycker Ni?

Okej.. Jag rider nästan alltid med spö, även om jag vet att hästen jag skall rida är pigg och framåt så brukar jag ta med spöt och är det så att jag inte behöver det sen så kan jag slänga iväg det istället för att det skall vara tvärt om, att jag skulle behöva spöt och får hoppa av och hämta ett.

Jag tänkte att Ni får svara först så ni inte påverkas av vad jag tycker. När Ni har svarat så kommer även mitt svar. Det ligger redan färdigt och väntar på att få postas så kom igen och svara!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Postat av: Amanda ^^

Där jag rider/har ridit använder man spöet för att slå fram häsen. Jag vill själv använda det som en förlängd arm, jag menar man hade väll inte slagit till hästen med handen? Typ peta på lite på den delen man vill flytta med tanke på att hästen är längre än oss för att vi ska nå runt hästen med våra hjälper. Absolut inte så att hästen blir rädd för spöet!

Nu blev det lite mycket, hoppas du fattade xD

2011-03-20 @ 09:42:48
URL: http://feelingthefreedom.blogg.se/
Postat av: josefine

Jag har spö när jag hopptränar och tävlar :) Jag behöver aldrig använda det (om det inte går jättedåligt och hon vägrar hela tiden), men att ha det i handen piggar upp henne. Det känns bättre då, att få fram henne och slippa driva som en idiot. Annars behöver jag det egentligen inte, men jag får ha sjutton så mycket ben om jag skippar spöt xD

2011-03-20 @ 22:29:30
URL: http://elevating.blogg.se/
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu