min dag

Glömde ju helt och hållet bort.. Tänkte ju förut att jag skulle skriva om min dag med det föll ut ur min hjärna! haha

Jaja, bättre sent än aldrig ;)

Var uppe hos farmor och farfar idag, farmor satt och sydde nya överdrag till stolsdynorna när jag kom dit. Vi satt och tjötade en stund, jag, farmor och farfar. Sedan gjorde vi mat och så. Farmor gör så himla god mat asså! Jag älskar verkligen att äta där uppe. Hemma blir det ofta något snabbt och enkelt (iaf när jag gör mat hahahah) och vi har nästan aldrig grönsaker osv till. Hemma hos farmor och farfar är det nästan alltid redig middag. Idag t.ex. åt vi kassler och potatis med gräddsås, lingonsylt och grönsaker. Sedan åt vi glass med grädde, jordgubbssylt och maränger till. Man går aldrig hungrig från dem iallafall! haha snarare proppmätt!

Efter att vi hade ätit och så gick jag hem. Precis när jag var hemma började det ÖSregna! det var som om himlen hade öppnat sig. Det verkligen vräkte ner! Jag skulle till stallet.. -kul att rida i detta vädret!! -_- tänkte jag. Efter ca 15 min slutade det regna.. lika fort som det hade börjat slutade det. Farfar kom ca 5-10 minuter efteråt och så blev det att jag övningskörde till stallet.

Jag tog in sluggo, han hade MASSA styngflugeägg i pälsen så det var bara fram med rycktstenen och börja skrapa bort dem! Efter en ganska lång stund var jag iaf klar för ridning. Hade tänkt rida dressyr i paddocken men på grund av regnet blev det en uteritt istället, paddocken var vääldigt blöt! Red i ca 40 min och sen borsta av, skrapa bort mer ägg, ut med honom i hagen och köra hem.

Efter det har jag väl inte gjort så jätte mycket. Suttit vid datorn typ :P haha
Snart ska jag gå och lägga mig. Skall till pappa imorgon och han kommer vid 10 och hämtar mig. Vi ska paddla kanot om vädret tillåter det och sen käka med nanna som kommer upp efter jobbet.

Hejdå!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Postat av: Dressageponys

super härlig blogg! :)

2011-07-24 @ 09:42:00
URL: http://dressageponys.blogg.se/
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu