Hej hopp!

Hejsan! Idag var det ju min dag att ha sluggo. Har ju honom måndagar, onsdagar, lördagar och söndagar! Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, och hade inte direkt någon motivation till att rida alls, när jag åkte till stallet.

När jag kom dit stod det 3 hinder i paddocken. Så jag bestämde mig för att hoppa lite grann. Sluggo stod vid grinden till hagen och väntade på mig när jag skulle hämta in honom. Han var lugn och gosig i stallet. Han har faktiskt vart väldigt lugn i stallet det senaste.. han brukar gnägga och vara rätt orolig när han är själv i stallet annars, men nu kanske han gnäggar precis när han har kommit in och sen är det lugnt. Det tycker jag är jätte bra! :)

Han var inte så framåt först i skritten och traven, då när jag red fram. Efter galoppen blev det bättre, men inte riktigt som han brukar vara. Jag tog och travade över några bommar först och efter en liten stund tog jag och hoppade det lägsta hindret. Då tände han verkligen till! Han tyckte det var jätte roligt och riktigt sög mot hindrena. <3

Enligt vad jag har förstått, har han inte blivit hoppad speciellt mycket då hans ägare är dressyrryttare. Han tycker verkligen att det är jätte skoj så lite hoppning blir det allt ibland! Det behöver han. Han kan vara väldigt klumpig ibland för han tittar inte riktigt vart han sätter hovarna, haha.

Jag tänkte tvinga med syrran någon gång så kan hon fota när jag rider. Hon skall även få testa rida en stund. Hon frågade faktiskt det själv förut! Det var ganska kul för i måndags när jag var ute och red, så tänkte jag på att jag skulle fråga om hon ville det ;P


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: kul att du är med och tävlar om klockan och singeln:D gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :) :)

2011-07-08 @ 12:19:49
URL: http://vadfanskajagheta.se
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu