Whoopsie

Glömde ju skriva om hur det var på praktiken igår :o :P

Vi började med att mocka och tvätta vattenkoppar + krubbor. När vi hade gjort det så gick vi och satte upp hinder i manegen för vi skulle löshoppa. Vi tänkte löshoppa Unna och Julia först men sedan bestämde vi oss för att löshoppa Bamsae istället. Bamse är en liten minishettis hingst på 70cm i mankhöjd. Vi började med bara bommar så han skulle fatta att han skulle igenom där :P han ville inte gå dit först så när han väl gick mot bommarna hoppade han över linan istället xD hahahaha men sedan fattade han vad han skulle göra och sprang så snällt över bommarna (och då fick han godis). Vi la upp det bakre hindret på ca 10-20 cm eller ngt och han hoppade så snällt över det. Vi la upp det första hindret också (liggande sockerbitar) och höjde det andra lite. Och han hoppar. Vi höjde mer, han hoppade tillslut låg det andra hindret på 70cm (lika högt som honom) Och vet ni vad?? Han KLARADE DET!!! Blivande hoppstjärna? haha Han var jätte duktig!!

En stund efter det så red jag jonnas ponny, Chippy. Hon är en D-ponny, skimmel, föredetta ridskolehäst. Dom frågade om jag ville hoppa (klart jag ville ;P). Jag red fram henne först och hon var väldigt snäll men hade inte skön galopp!! Jag började hoppa lågt typ 40-45 hahaha det första hon gjorde var att smita undan (som jonna hade sagt att hon brukar) Så jag svängde tillbaka och hoppade, då hoppade hon jätte fint! Hoppade några skutt och sedan höjde till ca 50. Det gick jätte bra förutom avståndet som blev lite fel ibland och att hon landade i fel galopp hela tiden. Sedan höjde vi till 60. Jag kände långt innan att hon skulle svänga undan så jag la en volt och kom sedan på hindret och då gick det jätte bra! Hon smet undan en gång till men förutom det så tycker jag att det gick väldigt bra! Det var ju första gången som jag satt på henne också :P haha


Jonna och Chippy

Sedan när jag slutade kom Michael ut och hade ett paket med sig till mig :D *gilla* haha. Det var en tröja, och den är jätte mysig! De tyckte att jag hade gjort ett så bra jobb, det var därför jag fick den ;) Och på den omdömmeslappen så står det typ "Jag skulle gärna se henne (altså mig) som anställd i framtiden" så jag antar att jag har gjort ett bra jobb :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu