Dagen

Hejhej ;)

Tänkte skriva lite om praktiken igår och idag :P
Det hände en del igår kan man säga. Vi red ut efter lunch. Jag hade en söt liten islandshäst vid namn Arvakur. Han jar jätte snäll och så fast han höll på och gneggade typ hela tiden xD hahaha. Iallafall vi skulle trava efter en ganska lång bit, arvakur var jätte snäll och han töltade en liten stund, så då har man testat det också :P Jossans häst, orion, och Lady, den hästen som Emelie red, fick damp. Jossan flög av, landade på rygg så hon tappa andan, fick en liten hjärnskakning och fick ont i handleden. Jag skrittade med henne tillbaka och sedan fick jag rida hennes häst i manegen. Han var jätte snäll!! Inne i manegen var han hur lugn som helst men han har nog inte så jätte mycket muskler skulle jag tro för han orkade nästan inte hålla igång galoppen..

Idag var inte jossan där så jag och emelie fick fixa allt. :P Vi red ut en sväng när vi var klara med det mesta. Jag red Julia, en islandshäst. Hon var jätte go! Emelie förklarade hur man skulle göra när man skulle tölta men jag fick inte till det med Julia. Hon har alla fem gångarter och då är det tydligen svårare att få dem att tölta :P Men Emelie tyckte att det gick bra för att vara första gången! :)
När vi kom tillbaka tod vi in de hästarna som skulle gå lektion och alla privathästarna och sedan red vi en stund i ridhuset. Då hade jag Grimnir (han kallas Grim, är även till salu. Länk till annonsen: http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=443891) Han var jätte snäll och härlig att rida! Emelie red Hvatur (uttalas Kvatur). Även han är till salu. Länk: http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=443891


Julia av Äppelunde            
                                   

Grimnir (Grim)

Nu skall jag gå och hjälpa mamma vika tvätt och sedan tror jag att jag skall baka kladdmuffins eller något :D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu