De sista dagarna..

De sista dagarna på praktiken var nice ;) det var ju ridläger tisdag, onsdag och torsdag så då var det inte lika mycket att göra eftersom alla barnen skulle göra en del saker. I tisdags var det väl inget speciellt.. andra gången under de 2 veckorna jag var på praktiken som jag INTE red haha.

Onsdagen var händelserik ken man väl säga!! lägret var mellan 9-15 tisdag-torsdag så emelie hade gjort upp ett tidsschema, som vi absolut inte höll i onsdags! De skulle rida ut en sväng på eftermiddagen så de flesta hästarna behövde broddas - vilket tar en stund. Så där drog vi över lite i tidsplaneringen. När Sprengur skulle broddas så slet han sig och sprang iväg en bit.. som tur var (kanske inte för honnom) så sprang han in i paddocken så det var ganska lätt att få tag på honom. Sedan efter lunch tror jag det var så, på något sett, lyckades storhästarna göra sönder hela längan med staket i hagarna så dem, wieger (en häst som stod i egen hage), chippy och draumur (som stod i en annan hage) kom lösa!! Orion (en av storhästarna) hade lyckats få eltråden (strömmen var PÅ) runt alla fyra benen så honom fick vi skära loss. Wieger, chippy och draumur var lätta att fånga in, reateck likaså men walle och lady ville inte bli infångade först med efter en stund gick det. När alla var inne fortsatte vi brodda och när vi äntligen kom iväg var klockan 10 i 3, lägret skulle sluta 3 så det blev inte någon lång tur.

Jag red även Edda i onsdags, hon var pigg men väldigt snäll :)

Torsdagen var mycket lugnare haha. Eftersom det blev så kort tur i onsdags så skulle vi rida ut på en långtur men det var så kallt så vi red ca 30-40 min ute och sedan red vi typ en timme inne också. Jag red unna, hon var jätte bra!! Och vet ni vad?? :o :D Jag fick henne att tölta en bra bit :D <3 jag kan säga att det är mycket svårare än det ser ut! Det var två stycken som inte fick sina hästar att tölta så de ville testa unna i slutet av lektionen så då bytte vi så jag tog Blondie och var "stoppkloss" (Unna är ganska pigg) Blondie verkade vara ganska bra.


Unna


Draumur (Blondie)

Efter när lägret var slut så skulle vi fika och dela ut diplom till lägerdeltagarna och efter det skulle emelie hålla lektion för mig (Jag skulle rida Lady, en storhäst) det gick väl sådär.. stigläderna på hennes sadel (som förövrigt är svindyr! Om man skall köpa en sån sadel ny kostar den runt 35 000kr) var för långa och det gick inte att snurra eller ngt så jag fick ha det så. Hon var ganska känslig för skänkeln och hon var väldigt pigg! Jag gillade inte hennes trav haha. Hon har stort steg så hennes trav blir jobbig att sitta i. Jag red i ca 1 timma men sedan var jag tvungen att åka hem för farfar var där men farmor hade ringt och sagt att hon mådde dåligt så emelie tog och red klart på Lady.


Lady Windsor (Lady)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu