Första ridlektionen för skolåret!

Hej! Igår red vi för första gången på terminen i skolan. Några red ut (de som ville det) och resten red dressyr i manegen. Det var ganska dåligt väder så jag red dressyr. Malin rabblade upp några hästar för lotte som var lediga och då hröde jag att hon sa dido. Jag var snabb och valde henne, hon är jätte go! :) När alla hade fått varsinn häst gich jag och hanna ut och skulle försöka fånga in Dido åt mig (hon är väldigt svårfångad i hagen!) Vi höll på en stund, men hon är så listig så hon vet precis hur nära hon kan gå för att vi inte ska få tag på henne. Tillslut ringde jag lotte så hon och malin kom. De hade med sig havre och då fick vi fångat in henne.

Det fanns ju inte så mycket stalltjänst att göra eftrsom hästarna fortfarande går ute. Vi fick därför i uppdrag att frissera de hästarna vi skulle rida. Dido hade ganska lång man och svans, så det var bara att börja rycka manen. Vi hittade inga ryckkammar heller så vi fick rycka med fingrarna.. - Aj! säger jag bara. Fick en liten blåsa på ena ringfingret. Jag hann inte rycka klart manen innan vi skulle rida så det var 1-2 dm vid nacken som inte var ryckt, haha såg lite roligt ut!

Det kändes så jäkla bra när vi red! Dido var pigg (som vanligt! haha) och hon studsade lite, men hon gick så jäkla fint! Jag fick till formen ganska bra, och fort. Det är en sak som jag brukar ha problem med, men idag gick det jätte bra! Är så himla nöjd!! :D Upptäckte också att under sommaren har jag blivit mycket bättre på att sitta ner, jag visste att jag hade fått lättare att sitta på Sluggo, men tänkte att det kanske var för att jag hade lärt mig hans steg och så.. Men jag hade mycket lättare att sitta på Dido nu än vad jag hade innan sommaren. Det gillas STORT!

Vi tränade på skänkelvikningar, öppnor, framdelsvändningar mm på denna lektionen. Hästarna hade ju inte riktigt kommit igång än så vi gjorde inte så ansträngande saker. I slutet tränade vi på galoppfattningar från skritt och avsaktningar från trav, då det tydningen är det som man behöver arbeta mest med.

På vägen hem blev jag och lollo dyngsura! Det hellregnade.. vägen från stallet till skolan är inte speciellt lång, men tillräckligt för att vi skulle bli genomvåta.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu