What a wonderful day

Tjoooooooo!
Idag blev det att gå upp hyfsat tidigt för jag skulle vara i stallet lite innan 10, då hovslagaren SKULLE komma. Var i stallet sa kvart i 10 och då tog jag in Sluggo, tvättade av benen (som var väldigt leriga!) Deras hage är inte rolig!! Men den börjar bli bättre. När jag hade tvättat benen tog jag in honom och gav han lite hö medans vi väntade... och väntade... och väntade ännu mer. Tillslut smsade jag pernilla som i sin tur ringde hovslagaren. Hovslagaren hade missat att hon skulle komma men hon åkte så fort hon hade pratat med pernilla. Jag gick ut med skuggo så länge då han inte gillar att vara i stallet själv. Tillslut kom hovis och fick slagit på en ny sko.

Efter det tog jag och gjorde iordning Sluggo för en liten ridtur (på typ 20 min) Han har ju som sagt inte blivit riden på ett tag så jag skrittade bara honom (okej, jag tog typ några travsteg för att känna på traven, som förövrigt kändes ashärlig!) Han var pigg och glad att få komma ut och röra sig. Hehe det märktes att han var välutbildad i dressyren!! sedan mockade jag och fixade maten och sedan hem. Skall ha honom imorgon och på onsdag också! :)

Satt ute i solen när jag kom hem, så himmla härligt var det! Fick lite färg också, det gillas! men ingen slår nog mamma hahahahah!!! Hon är röd som en jävla kräfta! och så har hon haft t-shirt så hon har VÄRLDENS bonnebränna! xD


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu