Mmm.. marabou

Hejsan! Hur är med er? Det är bra med mig iaf. Är hemma nu och skall vara hemma i en vecka (tills torsdag em/kväll) Fredag-tisdag nästa/näst nästa vecka har jag och lollo stalltjänst i skolan och vi börjar klockan 8 på fredag morgon så det blir att åka dit på torsdag. Segt!

Det har vart ett gäng tyskar på våran skola ett tag nu. De var där för att se hur man arbetade i skogen i sverige eller något sånt och några från plönninge skall till deras skola för att se hur de gör i tyskland. De åkte hem idag och i tisdags skulle de som ville/vågade få prova på att rida. Det var bara tre stycken som vågade och det våran klass som fick ta hand om dem. Jag, Emelie G och Martina var dem som fick leda dem och visa hur de skulle bla. hålla tyglarna, sitta upp på hästen, sitta av från hästen mm. Det var skoj! De fick testa på skritt och trav. När de hade ridit klart red vi hästarna en stund till och tränade på galoppfattningar mm. Mitt i passet när vi red kom de in igen. Jag tänkte att de antagligen skulle titta på när vi red men så var det inte.. utan Lotte (min ridlärare/mentor) sa till oss att sakta av till skritt och när vi kom till längsidan där läktaren är så fick vi som hade sprungit med dem (alltså jag, emelie och martina) varsin chokladask! Det var jätte gulligt! haha



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu