;)

Nu blev jag sur!! Hade precis skrivit klart ett inlägg och vad händer om inte att allt försvann? :@

Får väl ta om det då..

Red sluggo igår och idag!
Igår var mamma med för första gången på länge. Hon är allergisk så hon kan inte, men hon ville testa igen eftersom det var ett tag sedan. Jag började med att ta in honom och sjölja av benen och sedan ryckta han. Jag red i ca 30 minuter, i skritt, trav och galopp. Det var han själv som började trava och fattade galopp så jag lät honom springa lite. Han var pigg och han tyckte det var kul att få komma ut och springa av sig lite. I galoppen tog han ett litet glädjeskutt haha. När jag hade ridit klart gick mamma och satte sig i bilen för det gick inte med hennes allergi. Den sätter sig på stämbanden och luftvägarna.. vilket inte är så bra..
Jag skyndade mig med resten och sedan åkte vi till korvan och köpte mat, och sedan hem.

Idag fick jag ett sms från en som har sin häst i samma stall som sluggo. Hon undrade om jag ville följa med henne och en till ut på en ridtur. Jag svarade ja och åkte till stallet. När jag kom dit sprang hästarna omkring och lekte och busade i hagen. Man kunde verkligen inte tro att sluggo är 20 år, han betedde sig som en unghäst haha. Tillslut fick vi in honom och vi gjorde i ordning hästarna ute. Jag hade sluggo i paddocken och de andra i sjukhagarna. Det blev en långtur. Vi red i ca 2 timmar.. mest skritt men även trav och galopp :) Vadade även genom en bäck/å (vafan är skillnaden?), det tyckte hästarna var skoj.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu